Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest dziś najbardziej popularną witaminą. Nie jest to zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest konieczna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo funkcji w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w bycie tego zrobić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, aby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tymże skuteczniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają bardzo wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym czystsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, ażeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Wszelako przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeśli jednakże dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt dużej liczby witaminy c, bowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *